Oulun Energian logo

Pöydällä on ylhäältä päin kuvattuna neliön mallisia valkoisia laattoja, joissa on musta kysymysmerkki.

Usein kysytyt kysymykset

Olemme koonneet avuksesi vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin. Jos et löydä etsimääsi tietoa, voit esittää oman kysymyksesi yhteydenottolomakkeella ja vastaamme sinulle henkilökohtaisesti mahdollisimman pian.

Takaisin

Mitä teen, jos asunnostani katkeaa sähköt?

Jos sähköt ovat poikki koko lähialueelta, tarkista ensimmäisenä verkkoyhtiön huolto- ja häiriötiedotteet. Syy on usein jo selvillä, ja tiedotteissa kerrotaan myös arvion korjausajasta aina, kun se on mahdollista. Sähkön häiriökartasta näet Oulun Energia Sähköverkko Oy:n suunniteltuihin huoltoihin ja vikoihin liittyvät sähkönjakelun keskeytykset.

1. Jos sähköt ovat poikki vain sinun asunnostasi, tarkista sulakkeet. Jos sulakkeet ovat kunnossa ja olet vasta muuttanut, oletko muistanut tehdä sähkösopimuksen?

2. Jos sopimus on jäänyt tekemättä, soita asiakaspalveluumme, jotta sopimus saadaan mahdollisimman pian voimaan. Verkkoyhtiö kytkee sähköt asuntoon yleensä seuraavan arkipäivän aikana sopimuksen voimaantulosta. Tätä nopeammasta kytkennästä peritään verkkoyhtiön hinnaston mukainen maksu.

3. Olethan muistanut maksaa sähkölaskun? Jos maksu on jäänyt muistutuksista ja katkaisuilmoituksesta huolimatta hoitamatta, sähköntoimitus katkaistaan. Voit tarkistaa laskutilanteesi sähköntoimittajaltasi.

4. Jos sulakkeet ja sopimusasiat ovat kunnossa etkä löydä etsimääsi huolto- ja häiriötiedotteistamme, tee vikailmoitus verkkoyhtiölle. Kerros- ja rivitaloasukkaiden kannattaa ottaa yhteyttä ensimmäiseksi omaan kiinteistöhuoltoyhtiöön tai isännöitsijään.

Takaisin